امروز مورخ [wikiwordpress] : آخرین نسخه وب سرویس خدمات ارزی صرافر هم اکنون در دسترس و قابل استفاده میباشد .

معرفی الگوریتم Scrypt و کاربردهای آن

Scrypt یک عملکرد هش است که برای اولین بار توسط ارز رمزپایه Litecoin ، به عنوان جایگزینی برای عملکرد هش مشهور SHA-256 استفاده شد. الگوریتم Scrypt و SHA-256 به ترتیب به عنوان الگوریتم های استخراج در پروتکل های لایت کوین و بیت کوین استفاده می شوند.

این الگوریتم به عنوان مکانیزم اجماع اثبات کار در جایی کار می کند که یک استخراج کننده ملزم به پیدا کردن مقدار nonce متغیری است که انتخاب کرده است. به این ترتیب، وقتی هدر بلوک نامزد هش می شود، نتیجه حاصل برابر یا کمتر از هدف داده شده، معیار اندازه گیری سختی تولید یک بلاک معتبر برای یک استخراج کننده می شود.

هرچه مقدار هدف کمتر باشد تولید یک بلاک معتبر برای یک ماینر دشوارتر خواهد بود. برعکس، هرچه مقدار هدف بیشتر باشد، تولید یک بلوک معتبر برای یک استخراج کننده آسان تر می شود. زمان تولید بلوکLitecoin  دو و نیم دقیقه است. بنابراین، هدف به طور خودکار در دشواری تنظیم می شود تا هر 2.5 دقیقه یک بلاک موفق توسط یک ماینر تولید شود.

برای ورود به صنعت ارزهای دیجیتال و کسب اطلاعات کامل تر درباره سرمایه گذاری در بهترین ارزهای رمزنگاری، لازم است که ابتدا در این باره مشاوره های لازم را دریافت کنید. این حوزه دارای نوسان بسیار زیادی بوده و از ریسک بالایی برخوردار است. لذا برای مبتدیان می تواند همراه با خطر باشد. بهتر است پیش از هر کاری با کارشناسان صرافر مشورت کرده و سپس با میزان کمی از سرمایه آغاز کنید.

مقایسه Scrypt & SHA-256

هر دو عملکرد هش الگوریتم Scrypt و SHA-256 از نظر محاسباتی فشرده هستند زیرا هر دو برای تولید تعداد زیادی از راه حل های ممکن برای عملکردهای مربوطه خود به توان محاسباتی خام نیاز دارند. با این حال، آنچه عملکرد اسکریپت را از عملکرد SHA-256 متمایز می کند این است که حافظه نیز فشرده است.

Scrypt حافظه فشرده است زیرا علاوه بر اینکه ماینرها به تولید سریع اعداد احتیاج دارند، این اعداد تولید شده در حافظه دسترسی تصادفی (RAM) پردازنده ذخیره می شوند، سپس لازم است قبل از ارسال نتیجه به آنها دسترسی داشته باشید.

از نظر قدرت هش کردن کلی، پروتکل های مبتنی بر الگوریتم اسکریپت ، سرعت هش کمتری نسبت به پروتکل های مبتنی بر SHA-256 دارند. در حال حاضر، طبق Blockchain.info ، پروتکل بیت کوین سرعت هش تقریبا 45،000،000،000 TH / s دارد که به طور قابل توجهی بیشتر از Litecoin است.

چرا باید از Scrypt استفاده کرد؟

 در ابتدا توسط تیم توسعه لایت کوین اجرا شد تا مدارهای مجتمع برای برنامه ASIC ، مانع استفاده از شبکه Litecoin شود. هنگام استخراج ارزهای رمزپایه، کاربران معمولاً یک گزینه بینCPU ، GPU یا ASIC  دارند.

ASIC از نظر محاسباتی از CPU و GPU برتر است، یعنی قادر به تولید هش بیشتر در هر ثانیه است. بنابراین، ماینرهایی که از هر وسیله دیگری به غیر از ASIC برای استخراج ارز رمزنگاری شده استفاده می کنند، در معرض آسیب قرار می گیرند.

 با این حال، الگوریتم Scrypt برای جلوگیری از وقوع استخراج ASIC معرفی شد. زیرا الگوریتم حافظه فشرده است. ماینرهای ASIC در ابتدا با پروتکل های مبتنی بر اسکریپت به خوبی مطابقت نداشتند و ماینرهایی که از CPU و GPU استفاده می کنند می توانند همچنان رقابت کنند.

با این وجود، هر چه می گذرد مقاومت اولیه ASIC در این الگوریتم استخراج ناپدید شده است. امروزه ASIC های دارای قابلیت رمزنگاری ساخته شده اند که امکان استخراج کارآمد هر ارز رمزنگاری شده را که از الگوریتم Scrypt استفاده می کند، فراهم می کند. در نتیجه، پردازنده های گرافیکی به دلیل قدرت محاسباتی پایین تر، در مقایسه با SIC ، دیگر ابزار استخراج معتبری در شبکه Litecoin نیستند.

مزیت اسکریپت نسبت به SHA 256

دلیل اصلی استفاده از Scrypt در چنین مقیاس وسیعی، در استخراج ارز رمزنگاری این است که  از افرادی که سخت افزارهای استخراج بیت کوین مبتنی بر مدارهای مجتمع خاص برنامه را در شبکه مستقر می کنند، کاسته می شود و این می تواند فرصت های مناسبی برای علاقه مندان به استخراج ایجاد نماید.یکی دیگر از مزایای استفاده از الگوریتم Scrypt این است که به انرژی کمتری نیاز دارد و همچنین انرژی کل مورد نیاز برای اجرای شبکه نیز کمتر می شود.

چه سکه هایی از اسکریپت استفاده می کنند ؟

مشخصه Scrypt این است که استخراج آن از حافظه زیادی استفاده می کند و همچنین انتخاب نیز به زمان زیادی نیاز دارد. اسکریپت در هنگام استخراج ارز رمزپایه مورد استفاده قرار می گیرد و رقابت در استخراج ارز رمزنگاری شده را برای استخراج کنندگان ASIC دشوارتر می کند.

در حالی که بیت کوین از الگوریتم SHA-256 استفاده می کند، اسکریپت متفاوت عمل می کند. در جایی که استخراج بیت کوین با دستگاه استخراج ASIC آسان است، در این الگوریتم چنین نیست. سکه هایی مانند بیت کوین که به راحتی می توان با استفاده از ASIC استخراج کرد، مشکلاتی را در جامعه ارزهای رمزنگاری ایجاد می کند. اساساً می توان گفت یک ارز رمزپایه قابل استخراج با ASIC دیگر غیر متمرکز نیست.

بیت کوین فقط یک نمونه از سکه هایی است که از الگوریتم Scrypt استفاده نمی کند. در واقع، سکه های مبتنی بر این الگوریتم در بین ماینرها بسیار محبوب هستند زیرا هنوز هم می توانید سکه های مبتنی بر آن را با استفاده از رایانه های خانگی معمولی که دارای CPU و GPU قدرتمندی هستند استخراج کنید. در این خصوص حتما با کارشناسان و متخصصین این حوزه مشورت نموده و با کسب اطلاعات کافی، اقدام به راه اندازی تجهیزات خود نمایید. در این خصوص کارشناسان صرافر شما را راهنمایی خواهند کرد.

اولین سکه ای که از الگوریتم Scrypt استفاده کرد، Litecoin است. هر چنگال Litecoin نیز براساس الگوریتم Scrypt ساخته خواهد شد. یکی دیگر از سکه های محبوب مبتنی بر Scrypt  هر چند به اندازه Litecoin محبوب نیست، سکه Dogecoin است. سایر موارد نیز CashCoin ، Mooincoin و ProsperCoin می باشند.

الگوریتم Scrypt چگونه کار می کند؟

Colin Percival شخصی است که پشت الگوریتم استخراج Scrypt است. این الگوریتم به عنوان محافظ رمزنگاری جهت سرویس های آنلاین که نسخه پشتیبان سیستم عامل های مبتنی بر UNIX بود، آغاز شد. Scrypt بی نظیر است زیرا با پر کردن مکانیزم رمزنگاری، راه حل ها را پیچیده می کند. این اعداد تصادفی به این معنی است که کار کردن الگوریتم اسکریپت بیشتر طول می کشد.

وقتی از Scrypt برای بررسی کلید کاربر استفاده می شود، تاخیر ناشی از نویز مورد توجه قرار نمی گیرد، اما اگر مجرمی بخواهد با استفاده از brute force به شبکه نفوذ کند، به این معنی است که Scrypt این روند را بسیار دشوار می کند. بنابراین هر سکه مبتنی بر Scrypt به شرکت کنندگان زیادی در استخراج نیاز دارد که همه آنها همزمان کار می کنند.

استخراج یک سکه مبتنی بر Scrypt

قبل از اینکه یک سکه مبتنی بر Scrypt برای استخراج انتخاب کنید، ابتدا باید در نظر بگیرید که کجا آن را استخراج می کنید. استخراج اسکریپت به اندازه SHA-256 نیازی به منابع ندارد، بنابراین ارز رمزنگاری شده با استفاده از اسکریپت می تواند با ابزارهای مختلف استخراج شود.

شما می توانید بین استخر استخراج Scrypt ، استخراج کننده ASIC متناسب این الگوریتم یا حتی از یک پردازنده مرکزی GPU استفاده کنید. شرکت هایی که ماینرهای ASIC را ساخته اند در تلاشند تا روش هایی برای شکستن الگوریتم استخراج برای این الگوریتم پیدا کنند تا بتوانند عملکرد اسکریپت را پیاده سازی کنند.

هرکسی که شروع به استخراج سکه Scrypt کند، درخواهد ماند که کدام گزینه برای استخراج الگوریتم Scrypt بهترین گزینه است. اما توجه داشته باشید که مهم ترین عامل میزان هش تجهیزات است و راهی برای تعیین عملکرد تجهیزات استخراج می باشد.

اگر در حال استخراج یک سکه Scrypt هستید، برای محاسبه هش و یافتن بلوک بعدی در یک زنجیره، بهتر است با استفاده از GPU استخراج را انجام دهید. گذشته از این که تراشه گرافیک قدرت پردازش بیشتری نسبت به پردازنده مرکزی دارد، در یک عملیات بهتر عمل می کند. توجه داشته باشید که هنگام استخراج Scrypt به حافظه رایانه ای زیادی نیز نیاز دارید.

استفاده از تجهیزات ASIC

از سویی دیگر شما اکنون می توانید سکوهای ASIC را پیدا کنید که می توانند سکه های Scrypt را استخراج کنند. در هر صورت، اگر در حال استخراج انفرادی هستید، برای استخراج الگوریتم Scrypt به منابع عظیمی نیاز دارید. همکاری با سایر کارگران استخر Scrypt گزینه بهتری است، شما می توانید با ذخیره نیروی استخراج خود در استخر، شانس کلی دریافت پاداش را بهبود ببخشید. این باعث می شود که در استخراج نتایج سریع تر و البته پاداش کلی کمتری دریافت کنید.

استخرهای استخراج Scrypt مختلف هستند و پیشنهاد می کنیم روی نحوه طراحی استخر تمرکز کنید. برخی استخرهایی که Scrypt استخراج می کنند، سکه های دیگری را نیز استخراج می کنند، در حالی که برخی از آنها فقط یک سکه Scrypt را استخراج می کنند. اگر می خواهید درآمد پایداری داشته باشید بهتر است به استخری بچسبید که فقط یک سکه Scrypt را استخراج می کند.

پارامترهای الگوریتم

این الگوریتم از پارامترهایی مطابق لیست ذیل استفاده می کند.

 -عبارت عبور که شامل رشته خاصی است که قرار است هش شود.

-رشته ای از نویسه ها به نام نمک که برای اصلاح هش استفاده می شود تا وقتی کسی به جدول Rainbow حمله می کند، از آن محافظت شود.

-پردازنده، که پارامتر هزینه حافظه N می باشد.

-پارامتر موازی سازی p که یک عدد صحیح مثبت است و شرایط خاصی را برآورده می کند.

امنیت در الگوریتم اسکریپت

بر خلاف CryptoNight و Equihash که بطور خاص برای بلاکچین های اثبات کار طراحی شده اند ، scrypt در اصل برای مورد دیگری طراحی شده است. در رمزنگاری ، scrypt یک تابع مشتق کلید مبتنی بر رمز عبور (KDF) است. KDF مبتنی بر رمز عبور کاملاً محاسباتی طراحی شده و در جلوگیری از حملات هکرها کارآمد است.

الگوریتم Scrypt سطح بالایی از امنیت را ارائه می دهد و یکی از امن ترین عملکردهای هش است. همچنین یک الگوریتم سخت حافظه است که با مقاومت در برابر حملات سخت افزاری سفارشی در مقیاس بزرگ، امنیت شبکه را بهبود می بخشد. به دلیل این اسکریپت مناسب برای سیستم های توزیع شده است.

به دلیل نیازهای زیاد حافظه، انجام حملات سخت افزاری سفارشی در مقیاس بزرگ به scrypt هزینه بر است. این تابع هش به گونه ای طراحی شده است که از ماینرها می خواهد اعداد را سریع تولید کنند. این اعداد تولید شده به صورت تصادفی در RAM  پردازنده ذخیره می شوند. قبل از ارسال نتیجه، باید به طور مداوم به آن دسترسی داشته باشید.

چه زمانی از Scrypt استفاده کنیم؟

شما می توانید با پیکربندی صحیح، از عملکرد الگوریتم اسکریپت  به عنوان یک عملکرد KDF بسیار استفاده کنید، بنابراین این امکان برای شما به وجود می آید تا از آن به عنوان رمزعبور هدف عمومی برای الگوریتم مشتق کلید بهره بگیرید. شما می توانیدهنگام رمزگذاری کیف پول، پرونده یا گذرواژه برنامه خود از این الگوریتم ایمن بهره مند شوید. برای آن که بتوانید اطلاعات کامل تری در این خصوص داشته باشید می توانید با کارشناسان صرافر تماس بگیرید.

همچنین جهت دریافت مشاوره های لازم در خصوص انواع ارزهای رمزنگاری شده و سرمایه گذاری در آن ها می توانید با Sarafer در تماس باشید.

سوالات متداول

Scrypt فقط تعداد متغیرهای تصادفی مورد نیاز جهت ذخیره را در مقایسه با SHA-256 را تنظیم می کند که باید در RAM ذخیره شوند. سپس الگوریتم قبل از بازگشت نتیجه، چند بار به این اعداد دسترسی پیدا می کند.

Scrypt با ایجاد حجم زیادی حافظه که مجبور به ذخیره در رم رایانه هستند، ایجاد شده و فقط به کامپیوترهایی که قدرت حافظه بالاتری دارند امکان شرکت در استخراج را می دهد.

مشخصه Scrypt این است که استخراج آن نیاز به حافظه زیادی بوده و انتخاب نیز در این الگوریتم به زمان زیادی نیاز دارد.

الگوریتم اسکریپت در مقایسه با SHA-256 سریعتر و آسان تر است و به دلیل این نوع عملکرد عمدتا ترجیح داده می شود.

دو پروژه برجسته رمزنگاری که از الگوریتم اسکریپت استفاده می کنند، شامل (Litecoin (LTC و Dogecoin  می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Please rate Stellar

0 / 3

Your page rank:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *